splątanie...

wije się droga przede mną
prowadzi
spokojnie czekam na kolejne zakręty
mimo że słońce skradły siwe chmury
a wiatr szumi złowrogo


dudni wysoko
kołysze wielkie sosny
a tu na dole ciszej jakby
mimo że chłód miesza się z zimnem i mrokiem
i odstrasza nawet ptaki*








nie odstrasza jednak mnie
uwodzi mnie ta droga
błoto splątane korzeniami, oblepione mokrym mchem
kusi magią, nieuchwytną tajemnicą
gdzie słowa dawno już wybrzmiały
zbędne opadły, jak te liście zanurzone w kałużach
spływają z gór, omijając skały, a nawet drobne kamyki
śliskie od moich kroków

wyślizguję się przeszłości
idę z tym wiatrem
mam kaptur i gruby sweter, ochronią mnie
przyciszą nawoływania odciągające uwagę
woda rozmyje każdy obcy dźwięk**





i niech inni ciągną tłumnie w jedną stronę
w poszukiwaniach jaskrawości i ciepłych pasteli




ja dzisiaj idę w przeciwną stronę
odwracam się od nawoływań splątanych w jeden głos
by iść tylko w jedno miejsce
tyle ścieżek wokół
rośliny wskazują drogę
skamieniałą już od mroźnych podmuchów
splątaną resztkami jeziora***





nie bój się
ten wiatr mnie nie przegoni
nie zdmuchnie ciepłego oddechu
nie poganiaj mnie
muszę złapać te pożółkłe trawy


muszę to zapamiętać, 
że nie zawsze jest błękitne niebo
że mech jest miękki, ale mokry i zimny też bywa





bez tej pamięci nie ruszę z miejsca
ten wiatr mnie łaskocze
wygładza nowe zmarszczki od zmartwień

jak zaczekasz
napiję się z tobą mocnej kawy
doleję mleka, posłodzę
odkręcę termos w ciepłym drewnianym domu
opowiem te obrazy jeszcze raz****


tylko daj czas
nie zasłaniaj widoku
zadrzyj głowę wysoko
te drzewa mówią też do ciebie
słyszysz je przecież w tym całym splątaniu


i wtedy drewniany dach ochroni przed deszczem
jeśli jednak spadnie nam na głowy... ***



i co?
dobra ta kawa?
d.

* Husyckie Skały, Rudawy Janowickie
** Jezioro Głębokie
*** Pojezierze Lubuskie
****Schronisko Szwajcarka

Komentarze

  1. ...błoto splątane korzeniami... I w tym jest urok... kawa lepiej smakuje��

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty